Hallo! Ik ben aan het overwegen om een moswand te bestellen voor mijn kantoor. Ik vind het idee geweldig dat mos geen constant onderhoud nodig heeft, maar ik vraag me toch af of er iets specifieks is dat ik moet weten over het onderhouden van een moswand. Moet ik bijvoorbeeld rekening houden met de luchtvochtigheid of zijn er bepaalde plekken in huis waar het mos beter blijft? En hoe lang blijft het er mooi uitzien zonder onderhoud? Alvast bedankt voor de informatie!
Onderhoud van moswanden
JacquesDavis November 2, 2024 |
Hallo! Ik ben aan het overwegen om een moswand te bestellen voor mijn kantoor. Ik vind het idee geweldig dat mos geen constant onderhoud nodig heeft, maar ik vraag me toch af of er iets specifieks is dat ik moet weten over het onderhouden van een moswand. Moet ik bijvoorbeeld rekening houden met de luchtvochtigheid of zijn er bepaalde plekken in huis waar het mos beter blijft? En hoe lang blijft het er mooi uitzien zonder onderhoud? Alvast bedankt voor de informatie! |
GraceFleming November 2, 2024 |
Hoi! Goed dat je vraagt, want hoewel moswanden inderdaad onderhoudsvrij zijn, zijn er een paar dingen die helpen om ze in optimale staat te houden. Mos heeft van nature geen direct zonlicht nodig, dus het is perfect voor kamers zonder veel licht. Wat betreft luchtvochtigheid: het mos blijft fris bij een normale luchtvochtigheid van 40-60%, wat standaard is in de meeste huizen. Dus tenzij de ruimte extreem droog of vochtig is, hoef je niets speciaals te doen. Ekomoss https://www.ekomoss.nl/ gebruikt namelijk een speciaal geconserveerd mos dat jarenlang mooi blijft zonder water of verzorging. Het enige waar je op moet letten, is dat je het niet te dicht bij warmtebronnen plaatst, zoals een radiator, omdat dat het mos kan uitdrogen. Veel plezier alvast met je moswand! |
Hoi! Goed dat je vraagt, want hoewel moswanden inderdaad onderhoudsvrij zijn, zijn er een paar dingen die helpen om ze in optimale staat te houden. Mos heeft van nature geen direct zonlicht nodig, dus het is perfect voor kamers zonder veel licht. Wat betreft luchtvochtigheid: het mos blijft fris bij een normale luchtvochtigheid van 40-60%, wat standaard is in de meeste huizen. Dus tenzij de ruimte extreem droog of vochtig is, hoef je niets speciaals te doen. Ekomoss https://www.ekomoss.nl/ gebruikt namelijk een speciaal geconserveerd mos dat jarenlang mooi blijft zonder water of verzorging. Het enige waar je op moet letten, is dat je het niet te dicht bij warmtebronnen plaatst, zoals een radiator, omdat dat het mos kan uitdrogen. Veel plezier alvast met je moswand!
JacquesDavis November 2, 2024 |
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Nu weet ik precies wat ik kan verwachten, en het klinkt echt ideaal voor mijn kantoor. Ik kijk ernaar uit om de moswand te bestellen! |
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Nu weet ik precies wat ik kan verwachten, en het klinkt echt ideaal voor mijn kantoor. Ik kijk ernaar uit om de moswand te bestellen!